Collecte Amnesty

Collecte

Waarom collecteren voor Amnesty International?

Collectanten zijn heel belangrijk voor Amnesty International. Want de opbrengst van de jaarlijkse collecte maakt ons werk mede mogelijk. Dat werk doen we onpartijdig en onafhankelijk. Daarom nemen we voor onze onderzoeken en acties geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Dan kunnen we altijd en overal zeggen wat we willen. Tegen welke autoriteit of machthebber dan ook. Zo bewaken we onze geloofwaardigheid.

Ons werk wordt voornamelijk gefinancierd door onze leden en donateurs. En de jaarlijkse collecte dus. Daarom zijn we onze collectanten altijd heel dankbaar voor hun inzet. Wil jij ook meehelpen in onze strijd voor een wereld waarin mensen in vrijheid kunnen leven, zonder angst voor onderdrukking, marteling of discriminatie? Word dan collectant tijdens de landelijke collecteweek van Amnesty. Die loopt van 10 tot 16 maart 2019.

De opbrengst in 2018 in Nederland was ruim 1,2 miljoen.

Informatie

Kijk voor meer informatie op de website van Amnesty Nederland of neem rechtstreeks contact op met Lidwien van de Wijngaert, coördinator collecte in Deventer.